השכרת רכב בחו"ל עם ילדים

Main Content

 

נסיעה לחו"ל עם הילדים יכולה להיות חוויה מדהימה, אך יכולה בקלות להפוך לניסיון לא פשוט.
הנה כמה המלצות שיהפכו את הטיול המשפחתי שלכם לבטוח ומהנה:

 

 

car icon. כדאי לבחור את הרכב הנוח והמתאים ביותר


קחו בחשבון את מספר הילדים הנוסעים איתכם, העגלות וכמות הציוד שתביאו איתכם ותשאירו מקום גם לקניות. בחרו רכב מרווח ומתאים לצרכיכם. 
ברכבי סטיישן או מיני-וואן למשל, לילדים יהיה די מקום לשחק ולהתרווח בנסיעות הארוכות ותהליך העמסת המטען שלכם מהיר ונוח יותר, מבלי מאמץ מיותר ומבלי להעביר חלק מהמטען לאזור המושבים לצד הנוסעים.
הפרשי המחיר בין קבוצות הרכב לא מאוד גדולים אבל ההבדלים בגודל או בתצורה יכולים לעשות את כל ההבדל.
 

car icon. מושב הבטיחות


לא רק בישראל יש נהגים שמשתוללים על הכביש. לכן, בכל נסיעה בחו"ל - גם אם זו נסיעה קצרה ביותר - חיוני שכל ילד ותינוק יישבו במושב הבטיחות המתאים להם.
 
נוסעים עם תינוק מתחת לגיל שנה? עדיף שתביאו את מושב הבטיחות שלכם מהארץ. הכיסאות המוצעים בחברות ההשכרה הם בגודל אחיד לטווח גילאים, שיכול להיות גדול או קטן עבור הילד שלכם, ומעבר לכך שהבטיחות לא אופטימלית, כשלילד לא נוח - גם לכם לא נוח.
 
שימו לב גם שעל-פי הכללים שלפיהן פועלות כל חברות ההשכרה בכל העולם, נאסר על העובדים בדלפקים להתקין את מושבי הבטיחות בעצמם. לכן, האחריות להתקנת מושב הבטיחות ברכב חלה עליכם. התקינו את המושב על פי הוראות היצרן הרשומות עליו.
לפני כל נסיעה חשוב לבדוק שהמושב מותקן כשורה ומהודק בחוזקה אל המושב האחורי באמצעות חגורת הבטיחות. נסו להזיז את הכיסא. הוא עדיין "רוקד"? סימן שצריך להדק עוד.
 

car icon. חגורת הבטיחות


לפני שיוצאים לדרך יש לוודא שרצועות הכתף מותאמות היטב לילד ושרצועת המותניים מוחזקת על ירכיו נמוך ככל האפשר, כדי להבטיח הגנה מרבית.
עד כמה להדק את הרצועות? עד שאפשר רק להכניס אצבע בין הרצועות ובין חזה הילד.


car icon. בנסיעות ארוכות עם ילדים קטנים כדאי לבחור בדרך המהירה, הישרה, המסומנת והמוארת ביותר


הביטו במפה ובדקו אם במסלול יש קטעי דרך קשים ומסוכנים, כמו כבישים צרים ומפותלים. כך תדעו מראש מתי לבקש מהילדים להיות בשקט כדי לאפשר לכם להתרכז בנהיגה.


car icon. רעיון לפעילות נחמדה


צלמו את המפה בהגדלה, גזרו את קטע המסלול שתעשו בכל יום, ושימו את "המפה היומית" במושב האחורי. כך, במקום לשאול אתכם מדי כמה דקות אם "כבר הגענו?", יוכלו הילדים לראות בעצמם לאן נוסעים ומתי מגיעים. בכל מקרה, חשוב לעשות הפסקות בנסיעה כדי לתת לילדים להתאוורר, זה יעזור גם להם וגם לכם.


car icon. החזיקו ברכב שקית אשפה וכמה שקיות ניילון עם פס סגירה


שקית האשפה תשמש לפסולת (ותוכל אף לשמש כשקית הקאה חלילה, במקרה הצורך). השקיות האחרות מיועדות לחטיפים לדרך, לצעצועים ולמתנות. בתא הכפפות שימו ערכת עזרה ראשונה קטנה, טישו ומגבונים לחים.
 

car icon. לא כדאי להשאיר צעצועים מפוזרים במכונית


אם חלילה תקרה תאונה, הצעצועים המפוזרים יעופו לכל עבר ועלולים לסכן את ילדיכם ואתכם. גם את הציוד שבתא המטען ובתוך הרכב חשוב להדק עד כמה שניתן כדי שלא יתפזר במהלך הנסיעה ויסכן את הנוסעים.
 

car icon. הצטיידו באוכל ושתייה


בנסיעות ארוכות מומלץ לעצור להתרעננות ומתיחת רגליים אך תמיד טוב לדעת שאם יהיה עיכוב בדרך יהיה משהו לנשנש.
 

car icon. מטיילים בקיץ?


אם אתם משאירים את הרכב בחניה לא מקורה, אל תשכחו לכסות את חלקי המתכת של מושבי הבטיחות כדי שהילדים לא יסבלו מהחום כשיחזרו למכונית.


car icon. ואיך להעביר את הזמן?


צעצועי הרכבה ויצירה ישעשעו ילדים בני שלוש ומעלה. כמו כן, כדאי להביא אתכם מוזיקה או סיפורים שהקטנים אוהבים במיוחד. הילדים הבוגרים יכולים לארוז לעצמם טאבלטים עם משחקים שונים או משחקי חשיבה, חומר קריאה או כל דרך יצירתית שתוכל להעסיקם.
 

תוכלו גם להציע לילדים להכין דיסק או רשימת השמעה עם אוסף שירים אהובים כדי שכולם יוכלו להאזין לה במהלך הנסיעה, או לשלב משחקי נסיעה שונים וכך גם ליהנות מחוויית הנסיעה המשותפת (מחפשים רעיונות? אספנו לכם כמה רעיונות למשחקי נסיעה מהנים לקריאה כאן).

 
נסיעה ברכב עם הילדים בחו"ל לא חייבת להיות קשה או מאתגרת, אלא חוויה משפחתית מהנה ומגבשת, אותה ילדיכם ואתם תזכרו באהבה שנים רבות קדימה.
כל מה שצריך זה להתכונן לנסיעה היטב ולשים לב לנקודות הקטנות אך החשובות שיעשו את כל ההבדל.
 

אופרן מאחלת לכם נסיעה טובה ובטוחה.

הירשמו לניוזלטר שלנו לקבלת טיפים, עדכונים ומבצעים מיוחדים