השכרת רכב בחו"ל בחורף ובעונת הסקי

Main Content

חופשות חורף וסקי יכולות להיות חווייתיות ומהנות במיוחד, אך ההיערכות אליהן יכולה להיות מעט יותר מאתגרת ומצריכה הקפדה על פרטים, שיכולים להוות את ההבדל בין החופשה
החורפית המושלמת לכזו שטומנת בחובה הפתעות לא נעימות...
לכן החלטנו לרכז עבורכם כמה טיפים והמלצות שיעזרו לכם לתכנן מראש, להשאיר את הדאגות בבית ולגלוש בראש שקט.

התכוננו לדרך התכוננו לדרך:
לא לשכוח לפני שיוצאים לדרך, חשוב לבדוק את מזג האוויר המתוכנן להמשך היום ולברר האם לאורך המסלול שקבעתם יש כבישים שנחסמו לתנועה.
כמו כן, בכל נסיעה, גם אם מדובר בטיול קצר לכפר או לאתר הסקי הסמוך, כדאי לקחת טלפון סלולרי, בגדים חמים נוספים, מזון ושתייה לכל מקרה חירום.

הזמינו רכב מתאים הזמינו רכב מתאים:
חופשות חורפיות מצריכות בדרך כלל ציוד רב יותר מאשר חופשיות קיציות. לכן מומלץ להזמין מראש רכב גדול ומרווח יותר כמו רכב סטיישן או רכב 4X4 ("כבישטח"). מכוניות אלה מציעות מרחב גדול לנוסעים ותא מטען מרווח וכן מותאמות לנסיעה בטוחה יותר בכבישים חלקים.

הדלקת אורות הדלקת אורות:
מומלץ לנסוע עם אורות דלוקים בכל עת ובכל דרך. הראות לקויה? הפעילו את אורות הערפל והפחיתו את המהירות.

כביש מכוסה בקרח הכביש מכוסה בקרח?
הקפידו לנסוע בהילוך נמוך, שמרו על מהירות קבועה ואל תבלמו בפתאומיות כדי שהרכב לא יסתחרר.

הימנעו מסינוור הימנעו מסנוור:
לאורך הנסיעה, כמו גם במהלך הסקי, כדאי להרכיב משקפי שמש על-מנת שלא להסתנוור.

כיסוי מורחב הוסיפו את תכנית ההשכרה המורחבת שלנו – "אופרן פלוס": 
כדי להנות מכיסוי מקסימאלי לרכב ומנסיעה בראש שקט אנו ממליצים לשדרג את הזמנת הרכב השכור שלכם עם תכנית ההשכרה המורחבת "אופרן פלוס" הכוללת הנחה של 50% על דמי הביטול (במקרה ותבטלו את השכרת הרכב עד 24 שעות לפני הלקיחה), ופטור מחיובים בחו"ל (בסך מצטבר) עד לסכום של 2500$ במקרים מסוימים. קראו עוד על התכנית כאן.

ציוד מיוחד בהשכרת רכב בחורף 

 

צמיגי חורף צמיגי חורף (Winter Tires): 
צמיגי חורף הם צמיגים בעלי אחיזת כביש מוגברת ולכן מתאימים יותר לנסיעה בחורף הם מסומנים בסמל של הר ופתית שלג ובעלי חריצים של 4 מ"מ.
שימו לב: במדינות מסוימות או באזורים גבוהים כמו אוסטריה, שווייץ, אזורי הסקי בגרמניה ועוד, החוק מחייב לנסוע עם צמיגי חורף. גם אם לקחתם את הרכב ממדינה אחרת אך ברצונכם לטייל באזורים מושלגים - עליכם להצטייד בצמיגים אלו כדי להימנע מקנסות.

קיימים גם צמיגים מסוג "בוץ ושלג" הם מסומנים באותיות M&S (Mud and Snow) -הם צמיגים לשימוש בכל עונות השנה, שיש בהם חריצים רחבים יותר מצמיגים רגילים, ולכן הותאמו לשימוש בתנאי דרך של שלג קל או בוציות על הכביש ומאפשרים אחיזה טובה יותר בכביש במקרים כאלו.
בכל מקרה אם מצופה לנהוג עם הרכב לאורך זמן בטמפרטורה נמוכה או בתנאים של שלג יותר משמעותי יש לבחור בצמיגי חורף.

שרשראות שלג שרשראות שלג:
כאשר מתכננים לנהוג בדרכים מושלגות, או במדינות או אזורים המחייבים זאת על פי חוק, מומלץ להזמין עוד מראש שרשראות שלג (Snow Chains), המשפרות את אחיזת הרכב בכביש מכוסה שלג, כדי לוודא שיהיו זמינות עבורכם בעת לקיחת הרכב בתחנה.
לפני שעוזבים את תחנת ההשכרה, יש לוודא שהשרשראות מתאימות לגודל הצמיג ושאופן הרכבתן ברור לכם. שימו לב שמכוניות "כבישטח" אינן זקוקות לשרשראות שלג.

*חשוב לקחת בחשבון כי את צמיגי החורף ושרשראות השלג יש להזמין מראש ובמידה ונדרשת תוספת תשלום, התשלום מתבצע מול הספק.

לתשומת לב השוכרים באיטליה לתשומת לב השוכרים רכב באיטליה:
החוק באיטליה קובע כי בין התאריכים 15 לנובמבר ל-15 באפריל, חלה חובת החזקת שרשראות שלג ברכב באזורים מסוימים באיטליה (בעיקר במחוזות הצפוניים).
לנוחותכם הכנו מפה המתארת את האזורים בהם חלה חובת ההחזקה של שרשראות השלג ברכב בצד המסך (או בחלקו התחתון במכשירי מובייל) - הקובץ ניתן להורדה למכשירכם. 

נוזל אנטי פריז נוזל אנטי פריז:
שימו לב, בטמפרטורות נמוכות מאוד, דלק מסוג דיזל עלול לקפוא, התכוננו בהתאם כאשר אתם באזורים קרים. מומלץ להחנות את הרכב בחניה מקורה ולרכוש נוזל אנטי פריז למניעת קיפאון של הדלק. גם מכוניות חשמליות מושפעות מהקור כשניתן לחוות ירידה של עד 30% בטווח השימוש של הסוללה.
במידה ותקבלו רכב המופעל על ידי דיזל, יתכן ותידרשו במהלך הנסיעה להוסיף, בנוסף לדלק, תוסף הנקרא ®AdBlue. חוסר בתוסף זה יסומן על לוח המחוונים ואי מילוי שלו עלול לגרום לעצירתו של הרכב. 

גגון סקי נוסעים לסקי?
הזמינו מראש גגון לרכב (Ski Rack) עליו תוכלו להרכיב את המגלשיים. שימו לב: הגגון מיועד לשני זוגות מגלשיים בלבד. בנוסף, כדאי לדעת כי חברות ההשכרה אינן מציעות גגון לסנובורד.

עלויות קחו את עלויות ציוד החורף בחשבון:
ישנן חברות הגובות תשלום עבור השכרת ציוד נוסף כגון שרשראות שלג, גגונים וצמיגי חורף. לכן יש לכלול עלויות אלו בחישוב הכללי כאשר משווים בין מחירי ההשכרה השונים.

 

בברכת נסיעה טובה ובטוחה גם בחורף,
צוות אופרן

הירשמו לניוזלטר שלנו לקבלת טיפים, עדכונים ומבצעים מיוחדים