טיפים לנהיגה ביוון ובאיים

Main Content

יוון הינה מדינה תיירותית המושכת אליה מבקרים לאורך כל עונות השנה ומציעה מניפה רחבה של אפשרויות, אטרקציות ובילויים המתאימים לכל המבקרים, בכל הגילאים ומכל העולם.

 
בין אם אתם מעדיפים חופשות בטן גב בחופים פסטורליים, חופשות תרבות עירוניות, חופשות יוקרה מפנקות או חופשות משפחתיות המתאימות אפילו לתינוקות, ביוון תוכלו ליהנות מכל העולמות.
 
בין מגוון היתרונות של יוון נציין את הטיסה הקצרה והעובדה שניתן לשכור רכב ולטייל בנוחות ובקלות בין כפרים ציוריים, לחוות את התרבות המקומית, האוכל האותנטי והנופים המרהיבים.
 
אך רגע לפני שאתם ממהרים להזמין חבילת נופש לכרתים ולשכור רכב איתו תסיירו ברחבי המדינה ובאיים, ישנם מספר דברים שכדאי שתדעו ומספר חוקים שרצוי שתכירו:
 
 

◾ כיוון הנהיגה

לשמחתנו, נהיגה ביוון הנה בצד ימין, כלומר, כמו ישראל ורוב מדינות אירופה. יחד עם זאת, בזמן הנהיגה אנו ממליצים להקפיד על נסיעה בנתיב הימני ורק במקרה של עקיפה לעבור לנתיב השמאלי.

בנוסף, הנהגים היוונים נוהגים לרוב לאט, המכוניות ישנות ברובן ומצב רשת הכבישים ברמת גימור נמוכה שלא כמו מערב אירופה שלא מוכרות לנו בארץ ולכן מומלץ לנהוג במשנה זהירות.
 

◾ חנייה

כל תייר השוכר רכב יודע שנושא החנייה הוא רגיש, אפילו בארץ, לכן חשוב מאוד לדעת מהם החוקים.

ברחבי יוון תמצאו שלטי חנייה המתריעים על חנייה בתשלום, השלטים כתובים לרוב ביוונית ובאנגלית. יש לשים אליהם לב, לרכוש מראש כרטיסי חנייה ובכך למנוע מצבים לא נעימים והוצאות מיותרות. בערים מסוימות, כגון אתונה, מומלץ להחנות את הרכב בחניונים מחוץ למרכז העיר ו\או העיר העתיקה העמוסות מאוד ולטייל באוטובוס תיירים או רגלית.

 

◾ כבישי אגרה

ישנם מספר כבישי אגרה ביוון, בעיקר באזורי אתונה וסלוניקי. עלות הנסיעה בהם נמוכה יחסית ונעה בין 3 יורו ל-20, בהתאם למקטע הכביש. כמו כן אגרה נגבית בחלק מן המנהרות והגשרים. לרוב האגרה נגבית במזומן, השימוש בכרטיסי גבייה אלקטרוניים המוכרים ממדינות אחרות באירופה מורכב יותר משום שהחברות הבונות ומנהלות את כבישי האגרה הינן פרטיות.


◾ כבישים כפריים

חלק מהחוויה בחופשה ביוון היא הנסיעה לכפרים הקטנים, אך בדרככם לשם כדאי שתדעו כי הדרכים לאזורים הפחות מתויירים והאותנטיים צרות במיוחד ויש לקחת בהם משנה זהירות, להאט ולשים לב לשילוט, שכן לעתים הכבישים בכפרים משובשים או ללא שוליים. במידה ותרצו לעצור כדי להביט על הנוף, להצטלם או לכוון מחדש את הג'י.פי.אס, חשוב לעשות זאת במקומות מותרים המאפשרים ירידה לשולי הכביש ללא הפרעה לתנועה. יש לשים לב כי לרוב צמיגים ומרכב תחתון של הרכב, אינם כלולים בביטוח הבסיסי, לכן יש להיערך מראש ולבקש במועד הזמנת הרכב השכור כיסוי מקיף יותר.

 

◾ עלייה על מעבורת עם הרכב השכור

בין חלק מן האיים ישנו מעבר באמצעות מעבורת. אך יש לקחת בחשבון כי חלק מחברות ההשכרה אוסרות לחלוטין עלייה עם הרכב השכור על גבי מעבורת ואילו חברות אחרות מאשרות עליה על מעבורת אך בתוספת דמי ביטוח. בכל מקרה, במידה וקיימת כוונה לעלות על מעבורת במהלך הטיול יש לציין זאת כבר בשלב ההזמנה.

הירשמו לניוזלטר שלנו לקבלת טיפים, עדכונים ומבצעים מיוחדים