אריזה נכונה והשכרת רכב

Main Content

אוקיי, זו לא הפעם הראשונה שאתם שוכרים רכב בחו״ל, ויש סיכוי לא רע בכלל שיש לכם אפילו לא מעט ניסיון בתחום, כך שאין באמת צורך להכביר במילים בנוגע לנושאים כמו דרגת רישיון הנהיגה, הכיסויים שרצוי להוסיף להשכרת הרכב, צריכת הדלק, היכן למצוא את מספר הטלפון הנדרש במקרה חירום, קריאת האותיות הקטנות החוזה טרם החתימה וכיו"ב.
ובכל זאת, גם אם אתם נוסעים מתמידים, עדיין יש כמה דברים שיתכן שפספסתם, הנוגעים לקשר שבין המזוודות והתיקים לרכב השכור שלכם ולחוויית החופשה.


במאמר שלפניכם נספק מספר טיפים לנוסעים מתמידים (וגם למתחילים!) בכל מה שקשור להשכרת רכב בחו"ל ולאריזה נכונה לנסיעה. שימו לב שלא כדאי לפעול באופן אוטומטי, אלא לאפיין את הצרכים שלכם בכל טיסה מחדש, כי רק כך תוכלו להתאים את סוג הרכב לצרכים המשתנים,ליעד ולמטרת הטיול הקרוב, באופן ספציפי ומדויק.
 

טיפ מס' 1 - לא מזמינים לפני שבודקים את מספר הנוסעים
אחת הטעויות הנפוצות ביותר שנוטים לעשות דווקא שוכרים מנוסים, באה לידי ביטוי בבחירה באותה קבוצת רכב בכל פעם מחדש. מדובר בבעיה כיוון שברגע שמתרגלים לכך, כבר לא טורחים לחשוב על  שינויים אפשריים המחייבים התאמה מחודשת של דגם המכונית. כך לדוגמה, יתכן שמאז הפעם האחרונה שטסתם לחו"ל, המשפחה התרחבה וכעת אתם צריכים להכניס לרכב יותר מזוודות ואולי גם איזה טיולון או עגלת תינוק. אולי אתם מתכננים יותר קניות? או שאולי זמן הנסיעה ברכב השכור בחופשה הזו צפוי להיות ממושך מהרגיל ועדיף לבחור ברכב מרווח ונוח יותר? 
 

טיפ מס' 2 - בוחנים את סוג הטיול שאתם מתכננים
אופי הטיול משפיע רבות על סוג הרכב שתצטרכו - בטיול כוכב, בו לנים במקום אחד, ובכל יום יוצאים לטייל ביעד אחד, רוב הציוד נשאר במלון. לעומת זאת, בטיול מעגלי, בו אתם לנים בכל פעם במקום אחר, הציוד נמצא איתם במרבית הימים - מה שתופס מקום רב ברכב. מעבר לכך, צריך לחשוב על מה אתם מתכננים לעשות בטיול - חופשת בטן גב במלון, לא דורשת את אותה כמות ציוד הנדרשת לחופשת ספורט אתגרי.

 

טיפ מס' 3 - חישבו כמה זמן אתם מתכננים להעביר בנסיעה
טעות דומה נוגעת לאלה שבוחרים לשכור במהלך החופשה בחו"ל את אותה מכונית שמשמשת אותם בחיי היומיום בארץ. בחופשה, בה אתם מבצעים נסיעות ארוכות, ומתניידים עם מזוודות וקניות, חשוב לקחת רכב נוח ומרווח, כדי שיהיה מקום לכל הנוסעים ולציוד בנוחות.

 

טיפ מס' 4 - סוף שכירה במדידה תחילה
טעות נפוצה נוספת שנוהגים לעשות שוכרים ותיקים ומתחילים כאחד, מתבטאת בהסתמכות על המזל הטוב או על ניסיונם של אחרים. הכוונה היא לכך שהרבה מאוד אנשים עוזבים את הארץ עם כמות מסוימת של מזוודות או תיקים, בזמן שהם פשוט מאמינים שהרכב שימתין להם במדינת היעד, גדול מספיק בשביל להכיל את כל הכבודה. כך גם קורה לא אחת, כשמסתמכים על המלצות של חברים, קולגות או בני משפחה ולא בודקים את העניינים באופן אישי.

ההמלצה שלנו היא לא להזמין רכב בחו"ל לפני שתבדקו את קבוצת הרכב שאתם מעוניינים לשכור, תעריכו נכון את כמות הציוד שאתם מתכוונים לקחת אתכם - וכמות הציוד עמה אתם מתכננים לחזור! קחו בחשבון שבקבוצת רכב קיימים דגמים שונים, שלא זהים לחלוטין במפרט ובגודל תא המטען שלהם. 

 

טיפ מס' 5 - חשיבה לטווח הרחוק
מומלץ ביותר שלא לשכור רכב בחו"ל שמתאים בדיוק, אבל בדיוק לכמות המזוודות והתיקים שלכם.
זאת מפני שבמקרה שבמהלך הטיול נפח הכבודה יגדל, מפלס הנוחות צפוי לרדת פלאים. בהתאם לזה, גם אם לא מתכוונים במהלך הטיול שלכם לרכוש מתנות והפתעות, בגדים לעצמכם ומזכרות לחברים, כדאי שתזמינו קבוצת רכב שיכולה להכיל מעט יותר מהכבודה שברשותכם. 
בכל מקרה של אי ודאות, גמישות היא מילת המפתח. את נפח תא המטען לא תוכלו לשנות, כך שאם אתם מתכננים לנסוע עם כמות מטען משמעותית יתכן וכדאי לשקול המרה למזוודות רכות או אפילו לארוז מספר תיקים שניתן יהיה למקם בתא המטען בחופשיות, במקום לארוז באופן אוטומטי מזוודה.


כמובן, שבכל שאלה תוכלו להתייעץ איתנו להתאמת הרכב המושלם לנסיעה הקרובה שלכם! 

אופרן מאחלת לכם נסיעה טובה ובטוחה.

הירשמו לניוזלטר שלנו לקבלת טיפים, עדכונים ומבצעים מיוחדים